Postupanje prije hodnje

1. Obući donje rublje; dolje tajice za trčanje (nije nužno ukoliko imate iskustva – vidi članak – OJEDINE). Napudrati prilikom oblačenja tajica baby puderom unutarnju stranu bedara (nije nužno ukoliko imate iskustva) ili namazati unutarnju stranu bedara (dio bedra koji dotiče drugo bedro prilikom hodanja) s kremom za tijelo (nije nužno ukoliko imate iskustva), a gore majicu od sintetike s dugim rukavima.

2. Napudrati prste stopala baby puderom (nije nužno ukoliko imate iskustva) ili namazati prste stopala s kremom za tijelo (nije nužno ukoliko imate iskustva).

3. Obući “naopačke” dvoje čarapa, kako unutarnji šav čarape ne bi dodatno ozljeđivao kožu tijekom hodnje; prvo “naopačke” tanje čarape; potom “naopačke” deblje čarape.

ZA RADOZNALE Načelo jest da jedna čarapa je za stopalo, a druga čarapa je za cipelu, i umjesto da se koža tare preko čarape s cipelom ona se tare o drugu čarapu. Kao unutarnju čarapu, ukoliko je moguće, treba birati onu izrađenu od sintetike, jer pamuk, dobro upija vlagu i dugo je zadržava. Kao vanjsku čarapu biramo onu od vune ili neku od “planinarskih” čarapa. U svakodnevnom životu obično nosimo cipele s jednom čarapom, pa se može dogoditi da će prilikom obuvanja dvoje čarapa naše cipele biti premale, što će sigurno izazvati žuljeve. Tada se radije odlučimo na dvije tanje čarape. Nikako ne smijemo, ukoliko nemamo iskustva, nositi samo jedan sloj čarapa (vidi članak – ŽULJEVI).

4. Obući cipele, koje trebaju biti iznošene.

ZA RADOZNALE Ukoliko nemate iznošene cipele s kojima možete ići na hodnju preporučamo planinarsku kožnu cipelu ili makar tenisicu za hodanje, ali s debljim džonom. Prilikom kupnje novih cipela uvijek imajte obuvene tanku i debelu čarapu. Ako trebate nove cipele brzo razgaziti, jer morate ići na hodnju, tada preporučam da u njih ulijete kipuću vodu i ostavite je oko 10 minuta. Vodu bacite iz cipela i potom obučite dva sloja čarapa (tanju i debelu) i odmah krenite u šetnju od oko 30 minuta. Tako će vam se cipele brzo razgaziti.

5. Obući ostale slojeve odjeće već prema vremenskim uvjetima.

6. U ljetnim uvjetima ponijeti šešir sa širokim obodom (ne šiltericu).

ZA RADOZNALE Hodnja na suncu izaziva opekline na ušima vratu, podlakticama, potkoljenicama, zato je potrebno nositi šešir, na koji možemo u iznimno toplim i sunčanim uvjetima staviti pamučnu mokru krpu, koja nas hladi i ujedno štiti od opeklina. Također trebamo nositi duge rukave i duge nogavice. Jedriličari, koji su po čitav dan na suncu obavezno nose duge rukave.

7. Popiti vode.